Modernizarea învățământului preuniversitar şi a învățământului superior

Opinia:

 –            consideră că este momentul să se realizeze investiții substanțiale în infrastructura educațională, atât în regiunile mai avansate, cât și în regiunile mai puțin dezvoltate, având grijă ca investițiile coordonate să fie în permanență adaptate la specificitățile teritoriului respectiv. În acest sens, este extrem de important să crească sprijinul acordat de Banca Europeană de Investiții și de fondurile europene de dezvoltare regională inițiativelor regionale care vizează dezvoltarea educației;

–             recunoaște că pregătirea pedagogică, psihologică și metodologică a cadrelor didactice și a formatorilor, precum și a personalului didactic din învățământul superior reprezintă o condiție esențială pentru succesul educației viitoare și consideră, prin urmare, că în acest domeniu, caracterizat de o dezvoltare dinamică, este deosebit de necesar să se facă schimb de bune practici (pe care personalul respectiv le-ar putea descoperi și dobândi în cadrul mobilității oferite de programul Erasmus) și să se sprijine proiectele de inovare comune;

–             subliniază că, în ceea ce privește instituțiile de învățământ, formare profesională și, după caz, de învățământ superior în care se predă în limbile minorităților naționale sau etnice, trebuie să se evite orice limitare a accesului la educație pentru elevii aparținând unei minorități și să se instituie sisteme care să permită oricărui absolvent care provine din comunități minoritare sau de imigranți din alte țări ale UE să beneficieze de accesul la formarea continuă și la ocuparea unui loc de muncă în condiții egale în raport cu ceilalți absolvenți;

–             recunoaşte că, în mai multe state membre, școlile și instituțiile de învățământ religios, precum și instituțiile de învățământ, de formare profesională și de învățământ superior gestionate de culte sau de organizații religioase, aduc o contribuție la învățământul general și superior din Europa; prin urmare, aceste instituţii, ca de altfel orice instituţie de învățământ, nu trebuie să facă obiectul niciunei discriminări, cât timp aplică programa şcolară stabilită la nivel național. Totodată, subliniază că educația laică și respectul față de diferitele religii și convingeri sunt elemente de bază ale integrării europene.

https://cor.europa.eu/en/our-work/Pages/OpinionTimeline.aspx?opId=CDR-3139-2017

Modernizarea învățământului preuniversitar şi a învățământului superior