Învățământul superior european în lume

–      Opinia subliniază că statele membre ar trebui să elaboreze programe și mecanisme de sprijin la nivel național sau pentru regiuni cu o situație specială, care să sprijine instituțiile de învățământ superior de la nivel local și regional în punerea în aplicare a strategiilor lor de internaționalizare;

–      solicită Comisiei și statelor membre să ia toate măsurile necesare în vederea garantării faptului că punerea în aplicare a strategiilor de internaționalizare stimulează potențialul regiunilor mai puțin dezvoltate;

–      insistă asupra importanței caracterului bidirecțional al mobilității, întrucât, conform principiilor dezvoltării favorabile incluziunii, mobilitatea trebuie să corespundă atât intereselor regiunii de origine, cât și celor ale regiunii-gazdă;

–      pune accentul pe importanța competențelor lingvistice în toate eforturile de internaționalizare a învăţământului superior și subliniază rolul autorităţilor locale şi regionale în facilitarea dobândirii acestor competențe și subliniază că, în Europa multilingvă și multinațională, instituțiile de învățământ superior care oferă oportunități de instruire în mai multe limbi, inclusiv în limbile minorităților, au un rol deosebit;

subliniază necesitatea ca în contextul stabilirii parteneriatelor strategice să aibă loc consultări cât mai largi și solicită autorităților locale și regionale să întâmpine cu cât mai multă deschidere și voință de a acționa propunerile de parteneriat.

https://cor.europa.eu/en/our-work/Pages/OpinionTimeline.aspx?opId=CDR-5961-2013

Învățământul superior european în lume